Barn- och ungdomarnas hobbygruppernas terminsavgifter höstterminen 2024

Testa på samt kreditering och återbetalning av terminsavgift

Nya gymnaster kan prova på gruppen två gånger. Du måste dock vara anmäld till gruppen i MyClub innan du provar. Efter två provtillfällen måste du fatta ett beslut om du vill fortsätta i gruppen eller inte. Om du vill avboka din plats, vänligen meddela tränaren och info@wasaunique.fi. Vi krediterar inte terminsavgiften om du har deltagit i fler än två timmar under säsongen eller om fakturan redan har förfallit. Betalda avgifter återbetalas inte.

Fakturans förfallodatum, betalning och uppföljning

Förfallodagen för terminsavgifterna för barn- och ungdomarnas hobbygrupper är 45 dagar efter anmälan.

Wasa Unique har inlett samarbete med Visma Amili Ab vad gäller föreningens reskontra. Amili kommer att sköta uppföljningen samt betalningspåminnelse och indrivning av våra medlemsfakturor.

I praktiken betyder detta att betalningarna görs via Visma Amili kundmedelskonto, kontonumret ändras och Visma Amili skickar betalningspåminnelserna. Av denna orsak är det viktigt att ni försäkrar er om att ifall gymnasten slutar så uppdateras informationen även i MyClub. Ifall ni har en felaktig faktura i MyClub eller ifall ni behöver längre betalningstid så bör ni vara i kontakt med föreningens ekonomiansvariga (wau@wasaunique.fi) i god tid före räkningens förfallodatum.  

Räkningarna hittar ni även i fortsättningen i MyClub. Vad gäller frågor kring betalningen kan ni kontakta Vismas kundservice 02 4808 8000.

Obs! Kontrollera fakturans kontonummer innan betalning.

Försäkringar

Föreningen har tecknat olycksfallsförsäkring för alla hobbygymnaster, Pohjola försäkringen och Voimisteluliittos jumppaturva för hobbygymnaster. Försäkringen ersätter exempelvis skador som sker under gymnastiktimmen och under uppvisningar/framföranden inom Finland. Observera att medlemsavgiften bör vara betald innan försäkringen gäller!

Tävlande gymnaster ser till så att de köper försäkring i samband med licensköp eller så att de på annat sätt har en i kraft varande skadeförsäkring.

Inställda lektioner

Eftersom föreningens timmar hålls i skolor, kan det ibland hända att jumppatimmarna blir inhiberade p.g.a. skolans egen verksamhet. Vi strävar efter att informera om inställda timmar i tid. Om en ledare blir sjuk söks i första hand vikarie för timmen.

Fototillstånd

Föreningen kan komma att fotografera gymnasterna under träningar, tävlingar och andra evenemang. Foto- och video tillstånd anges i MyClub bland uppgifter om medlemmen. Fotona kan användas på hemsidan för marknadsföring.

Prislista för vuxengrupper hösten 2024

Deltagande i vuxengrupper

För att delta i en vuxengrupp registrerar du dig via MyClub där du kan köpa ett 10 eller 20 gångers kort. (OBS! välj kort baserat på timmens längd). Du anmäler dig som vanligt till den eller de grupper som du ämnar delta i för att ledaren skall ha dina kontaktuppgifter vid behov.

Testa på samt kreditering och återbetalning av terminsavgift

Nya medlemmar får prova på gruppen en gång gratis. Efter en provtillfälle måste du fatta ett beslut om du vill fortsätta i gruppen eller inte. Om du vill fortsätta, köp ett klippkort och anmäl dig till gruppen i MyClub. Om du tidigare har varit med i gruppens verksamhet, finns det inga gratis provtillfällen. Vi krediterar inte fakturan om det redan har förfallit. Betalda avgifter återbetalas inte.

Fakturans förfallodatum, betalning och uppföljning

Förfallodatum för vuxenklippkort är 30 dagar efter köpet.

Visma Amili Ab sköter föreningens reskontra, uppföljningen samt betalningspåminnelse och indrivning av våra medlemsfakturor.

I praktiken betyder detta att betalningarna görs via Visma Amili kundmedelskonto, kontonumret ändras och Visma Amili skickar betalningspåminnelserna. Av denna orsak är det viktigt att ni försäkrar er om att ifall gymnasten slutar så uppdateras informationen även i MyClub. Ifall ni har en felaktig faktura i MyClub eller ifall ni behöver längre betalningstid så bör ni vara i kontakt med föreningens ekonomiansvariga (wau@wasaunique.fi) i god tid före räkningens förfallodatum.  

Räkningarna hittar ni även i fortsättningen i MyClub. Vad gäller frågor kring betalningen kan ni kontakta Vismas kundservice 02 4808 8000.

Obs! Kontrollera fakturans kontonummer innan betalning.

Epassi, Smartum och Edenred

Vuxenklippkort kan betalas med Epassi, Smartum och Edenreds friskvårdsförmåner. Skicka kvittot på din betalning till föreningens ekonomiavdelning (wau@wasaunique.fi) i god tid före förfallodatum, så kommer vi att bekräfta att din faktura är betald.

Försäkringar

Föreningen har tecknat olycksfallsförsäkring för alla hobbygymnaster, Pohjola försäkringen och Voimisteluliittos jumppaturva för hobbygymnaster. Försäkringen ersätter exempelvis skador som sker under gymnastiktimmen och under uppvisningar/framföranden inom Finland. Observera att medlemsavgiften bör vara betald innan försäkringen gäller!

Tävlande gymnaster ser till så att de köper försäkring i samband med licensköp eller så att de på annat sätt har en i kraft varande skadeförsäkring.

Inställda lektioner

Eftersom föreningens timmar hålls i skolor, kan det ibland hända att jumppatimmarna blir inhiberade p.g.a. skolans egen verksamhet. Vi strävar efter att informera om inställda timmar i tid. Om en ledare blir sjuk söks i första hand vikarie för timmen.

Fototillstånd

Föreningen kan komma att fotografera gymnasterna under träningar, tävlingar och andra evenemang. Foto- och video tillstånd anges i Myclub bland uppgifter om medlemmen. Fotona kan användas på hemsidan för marknadsföring.